Veiligheid is en blijft onze topprioriteit, zowel op als naast de weg. En dus willen we extra aandacht schenken aan twee belangrijke punt:
-Niet bellen tijdens het rijden
Een korte afleiding kan een levenslange impact hebben. Onderzoek toont aan dat het gebruik van de telefoon tijdens het rijden de kans op ongevallen drastisch verhoogt.
Wat kan jij doen?
-Afstand houden
Een simpel maar cruciaal aspect: het respecteren van voldoende (rem)afstand. Een veilige afstand bewaren zorgt ervoor dat je voldoende tijd hebt om te reageren op onverwachte situaties. Vooral in slechte weersomstandigheden of bij hoge snelheden is dit cruciaal.
Wist je dat bij 120 km/u je remafstand meer dan 100 meter bedraagt.
Foto : zo moet het NIET!
Griepvaccins zijn besteld en zullen (voor diegenen die er eentje besteld hebben vanaf midden oktober worden gezet.
Je wordt hiervoor persoonlijk uitgenodigd.
Wanneer je met een voertuig site Stabroek verlaat, hou er dan rekening mee dat je voorrang dient te verlenen aan de voertuigen die van de carpoolparking/personeelsparking komen (er zijn haaietanden aanwezig)
Zorg ervoor dat je je PBMs draagt als je in de werkplaats komt en op de sites. Fluo verhoogt je zichtbaarheid in de donkere dagen.
Een banden kraan heeft op een spoorweg het hoogspanningsbord geraakt waardoor de staaldraad over het spoor lag.
Waarmee rekening houden als je met een tuig een spoorweg oversteekt?
Er worden nog vrijwilligers gezocht voor de openbedrijvendag, deze zal doorgaan te Verrebroek op zondag 06 Oktober.
Jullie hulp zou zeer geapprecieerd zijn. Het is een evenement waar we moeten zorgen dat de buitenwereld alle verschillende gezichten en ALLE afdelingen tegenkomt/ziet.
Wat is een SDS (Safety Data Sheet) of veiligheidsinformatieblad, is een document waarin de gevaren van een gevaarlijke stof of mengsel en adviezen voor het veilig ermee werken.
-De eigenschappen van het product
-Beschermingsmiddelen
-Veilig gebruik
-Afvoer
-...
De veiligheidsinformatiebladen kan u in de drivenbysafety app vinden onder Gevaarlijke stoffen NL en FR
Volgende incidenten en ongevallen hebben zich afgelopen maanden jammer genoeg voorgedaan:
Wat heeft zich voorgedaan? | Welke lessen trekken we hieruit? | ||
Incident/ ongeval/ EHBO letsel/ onveilige situatie | |||
Doelstelling (bekeken per kwartaal) | Resultaat Q1 | |
Frequentiegraad arbeidsongevallen Q2 (april-juni) | fg>13,32 = 0 euro; fg tussen 6,3 en 13,52 = 50 euro; fg<6,3 = 77,75 euro | fg = 7,79 => BONUS van 50 EURO |
Stationair draaien Q2 April = 31,94% Mei = 33,49% Juni = 33,78% | <29%=51 euro; 29%<stationair draaien <30% = 25 euro; >30% = 0 euro | 33,5% = 0 euro |
Frequentiegraad arbeidsongevallen Q3 (juli-september 2024) | fg>13.32 = 0 euro; fg tussen 6,3 en 13,52 = 50 euro; fg<6,3 = 77,75 euro | fg= ? fg juli = geen AO fh aug = 1 AO met werkverlet |
Stationair draaien Q3 Juli = 34,48% Augustus = 31,81% September = | <29% = 51 euro; 29%<stationair draaien <30% = 25 euro; >30% = 0 euro |
Scan de volgende code met de app om deze toolbox te bekijken.